|
Special Guest DJ: DESYN
MASIELLO (punx, ger)
Resident DJs: RAI & JOEL
EINHORN (roxy booking)
Chill Out: LILLOU & AIRTO
(roxy booking)
lights and laser by Wild Music,
videoanimation by mimo.tv, UV decoration
So 18.09.2004, 22:00 hod, Roxy
Po srpnovém narozeninovém vydání
se nejpopulárnější klubovka opět hlásí svým zářijovým dílem. A opět všem
tancechtivým nabídne exkluzivní hudební zážitek. V sobotu 18.9. se v klubu
Roxy objeví vedle ověřených residentů RAIe a JOELA EINHORNa "future DJ
hero" DESYN MASIELLO. DJ, jehož výše zmíněným titulem ověnčili v prestižním
časopise DJ Magazine neověnčil jen tak někdo pánové jako Danny Howells,
Sander Kleinenberg a Deep Dish. A čím že se to Desynovi podařilo zaujmout
tak gurmánské uši? Asi tím, že je jiný, nekopíruje a hudbou opravdu žije.
Koho by ostatně nestrhly jeho totálně freestyleové sety (od starých klasik,
přes progressive až po třeba reggae, funk,..), složené z velké části z
dlouho vybíraných nových desek a vlastních editů spousty tracků. Svým hraním
už tak roztančil takřka celý svět (včetně vlastního turné) a svůj um dokázal
i na několika kompilacích. Však tu aktuální, namíchanou pro legendární
Bedrock, nám představí právě na Zenu. V nakonec je třeba také zmínit, že
je Desyn majitelem dvou labelů a sám i produkuje.
Hosta pak samozřejmě doplní
breakem okořeněný progressive příběh JOELA EINHORNa a precizní našláplý
progressive set DJe RAIe. Deepem vonící chillout nabídne klasik AIRTO s
DJane LILLOU. O světelnou a laser show se postarají divočáci z Wild Music,
videoprojekci zajistí mimo.tv a chybět nebudou UV dekorace. Těšíme se na
vás tedy v sobotu 18. září na ZENu s DESYNem MASIELLO. Lístky s 10% slevou
lze jako obvykle rezervovat na adrese www.roxy.cz.
A nezapomeňte, první hodinu o
50 korun levněji!!!
DESYN MASIELLO
(punx, ger)
interview
Nedávno jsi dostal nabídku
od labelu Bedrock Records na sestavení a namixování prvního dílu kompilační
řady "OS". Co to pro tebe znamená, byl si tím hodně překvapen?
Desyn: V každém případě to bylo
překvapující. Už jsem dříve s Bedrockem sice na něčem spolupracoval, hrál
jsem také na několika jeho akcích a byl jsem hostem v Digweedově vyhlášené
show na radiu Kiss 100, ale tato nabídka mi doslova vyrazila dech. John
mi před několika měsíci zavolal, zda bych o tu kompilaci neměl zájem a
já jsem samozřejmě okamžitě nadšeně souhlasil. Těší mě to o to víc, že
jsem vůbec první DJ, který se v této sérii představí.
Jak ses vlastně rozhodl, že
svou nejnovější kompilaci pojmeš?
Desyn: Chtěl jsem použít pouze
tracky, které mě něčím zaujaly a inspirovaly. Důležitým faktorem pro selekci
skladeb byla také jejich nadčasovost. Mám pocit, že v současné době vzniká
spousta hudby, kterou můžete hrát jenom pár měsíců a potom už působí zastarale.
Celkem těžkou hlavu jsem měl ale ze začátku se stylovým vyhraněním obou
CD, protože jako DJ hraji všechno možné od progressive přes techno až po
vokální garage. Mám rád opravdu hodně stylů, v každém si dokážu najít nějaké
zajímavé skladby. Nakonec jsem ale přihlédnul k tomu, že se jedná o kompilaci
pro Bedrock, takže jsem se lehce přizpůsobil zvuku tohoto labelu.
Pokud bych měl nějak ve zkratce
shrnout obsah obou CD, tak na prvním najdete spíše melodické náladové kousky,
zatímco na druhé jsem zařadil takový špinavější funky house.
Víme o tobě, že jsi hodně
pečlivý, co se týče sestavování setů. Prozradíš nám, jak dlouho třeba vybíráš
a upravuješ skladby, které potom večer zahraješ v klubech? Proč vlastně
nejrůznějších tracky tak často edituješ do vlastních verzí?
Desyn: Když na to přijde, tak
jsem hledáním vhodných tracků a jejich editováním schopen trávit celé dny
a noci. Někdy při tom dokonce zapomenu i jíst, je to už něco jako nemoc.
Pokud ale chcete v dnešní době v obrovské konkurenci něčeho dosáhnout,
tak na sobě musíte tvrdě pracovat. Jinak to nejde. Abych se dostal k těm
nejlepším skladbám, tak poslouchám novou hudbu, jak jen to je možné. Prakticky
všechny peníze, které si vydělám, zase zpětně dávám do cédéček a do vinylů,
takže mi někdy nezbývá ani na to, abych si koupil jednou za rok třeba nějaké
nové oblečení! Na internetových shopech jako jsou Juno, mbeat.de, deejay.de,
nuloop nebo rushhour.nl dokážu trávit celou věčnost. Také se snažím inspirovat
sety od svých DJských kolegů a tak jsem každou volnou chvilku zalezlý v
některém z londýnských klubů. Pozorně poslouchám a snažím se něčemu přiučit.
Co se týče dělání vlastních
editů, tak to je podle mě ten nejlepší způsob, jak si můžete nějakou oblíbenou
skladbu ještě více upravit k obrazu svému a třeba jí i posunout do zcela
nové dimenze. Jako příklad bych uvedl třeba svou oblíbenou funky housovou
skladbu "Crazy Talk" od Space Cowboy, kterou pro label Southern Fried Records
zremixovali Pique & Nique. Původně o ní progressive DJové nejevili
prakticky žádný zájem, ale když jsem z ní zcela vyhodil ten pro někoho
příliš podbízivý vokál a ponechal jen hlavní instrumentální motiv, tak
se po tomto tracku mohli zbláznit. Najednou se mě všichni stále ptali,
co je to za věc a kde to vyšlo. Jednoduchým zeditováním jsem tak naprosto
změnil celou atmosféru skladby a to je to, o co mi při vytváření vlastních
verzí nejrůznějších skladeb jde především.
Tvůj label Alternative Route
se opravdu činí a jen v poslední době vyplivnul např. mimořádně úspěšné
vinyly od dvojky Chable & Bonnici ("Ride") nebo Rowana Bladese a Chrise
Lakea ("Filth"). V čem vidíš vzrůstající zájem DJů o tvé vydavatelství
a co si u něho chystáš v průběhu nadcházejících měsíců?
Desyn: Spolu s dalším majitelem
labelu Jodym Sharpem pouze důkladně posloucháme všechno, co nám kdo pošle.
Věřte nebo ne, ale to je to nejdůležitější. Lidé ve spoustě vydavatelství
zřejmě jenom spí a nedokážou odhadnout velký potenciál některých skladeb.
Mnoho věcí, co vyšlo s úspěchem u nás, bylo dříve nabídnuto nespočtu labelů,
ale ty nijak nezareagovaly a neprojevily svůj zájem. Skladba "Ride" od
Chable & Bonnici ležela např. na stole jednoho velkého vydavatelství
několik měsíců, ale protože se stále nic nedělo, tak ji nakonec uvolnili
u nás.
Pokud jde o budoucí releasy
na Alternative Route, tak už teď mohu prozradit, že chystáme dát na vinyl
mou oblíbenou skladbu "Affrodizziac" od Harryho Peata, která bude doplněna
ještě přepracováním od Asada Rizviho a dále třeba track "One More Dance"
od Dana Sampsona & Jhereala, který nebude mixovat nikdo menší než samotný
Danny Howells, jenž k této nahrávce připravil velmi zdařilý dub mix. Z
dalších chystaných věcí byl chtěl upozornit na můj společný track s Lukem
Fairem, který dostal název "Jumboprawns", dále na King Unique remixy tracku
"Ride" od Chable & Bonnici, nový singl dvojky Chris & Kai "Gone
To Heaven", skladbu "Waterdrop" od Japonce Osamu M, společné dílko Stefa
a 16 Bit Lolitas "Rebounce" s remixem od Kosmase Epsilona a hodně zajímavá
je i novinka bývalého člena Hybrid - Jamieho Griffithse pojmenovaná "Dirty
Angels".
Jako producent se spolu s
Omidem 16B a Leonem Robertsem podílíš na projektu The Idiots, který má
na svém kontě několik zdařilých skladeb a také třeba remixy pro Sharpside
a Solar Plexus. Jak vlastně The Idiots vznikli a čím nás hodlají do budoucna
překvapit?
Desyn: S Omidem jsem velký kamarád
snad odjakživa a jak asi víte, máme také společný label Sex on Wax. Leon
Roberts je potom další freak, spolu s kterým jsem na stejné vlně. Všichni
tři jsme k sobě měli hudebně vždy hodně blízko a navzájem jsme se inspirovali,
takže k založení The Idiots byl už jenom krůček.
V nejbližších měsících bychom
rádi přišli s novým singlem, ale kromě toho pracujeme rovněž na mix kompilaci
a na albu, které bude sestaveno pouze z našich vlastních produkcí. Jak
kompilace, tak album se v prodeji objeví pravděpodobně v příštím roce.
Za mix pultem jsi pravidelně
k zastižení hned na několika známých klubových nocích jako jsou třeba The
Big Mojo nebo SOS v Londýně a kromě toho hraješ na akcích labelu Yoshitoshi.
Kterou z těchto nocí považuješ za nejdůležitější ve své DJské kariéře?
Desyn: The Big Mojo a SOS jsou
noci na kterých hraji zkrátka pro to, že mě to baví a je to pro mě skvělá
zábava. Neřekl bych ale, že by tyto akce měly v mé kariéře DJe nějakou
významnější roli. Mnohem podstatnější pro mě bylo myslím turné, které jsem
absolvoval pod hlavičkou labelu Yoshitoshi. Spolu s Lukem Fairem jsme od
Aliho a Sharama (Deep Dish) dostali možnost namixovat kompilaci pro jejich
vydavatelství a pak jsme vyrazili na propagační šňůru po celém světě, na
které jsme mohli lidem představit náš vlastní zvuk. Velkou podporu mi poskytl
také Sander Kleinenberg, který mě nechal zahrát na jeho nocích a velký
dík v tomto směru patří i Omidovi, Dannymu Howellsovi a S. Lawlerovi, kteří
mi podali pomocnou ruku a prosadili mě na nějaké párty.
Od roku 2001 tě zastupovala
bookingová agentura Bullitt, nedávno ses ale rozhodl přestoupit k DJské
agentuře The Collective. Proč ta změna?
Desyn: Mám opravdu rád kluky
z Bullitt a vděčím jim v každém případě za hodně, ale po několika letech
v této agentuře jsem došel k tomu, že už jsem byl moc dlouho na jednom
místě a tak jsem se rozhodl pro změnu. Měl jsem navíc tak trochu pocit,
že Bullitt se zaměřuje na velké hvězdy a že méně známé umělce, jako jsem
např. já, tolik nepodporuje. The Collective Agency má v tomhle poněkud
rozdílný přístup a myslím si, že má navíc více možností, jak mě dostat
někam do klubů.
Internet zažívá v posledních
letech neskutečný boom. Jak se dotknul konkrétně tebe a co si o tomto fenoménu
vlastně myslíš?
Desyn: Díky službám jako je
třeba Soulseek se spousta lidí dostane skoro k jakékoliv hudbě. Převážně
mladá generace tak lehce může podlehnout pocitu, že hudba je stejně jako
voda nebo vzduch úplně zadarmo, což na jednu stranu není možná úplně nejlepší
(např. pro labely), na druhou stranu se tak vytváří velké množství nových
hudebních fanoušků a to už samozřejmě dobré je. Z mnoha "stahovačů" se
totiž později stávají také producenti nebo clubbeři, kteří taneční scénu
podporují tím, že chodí na nejrůznější párty.
Já osobně na internetu momentálně
nakupuji asi tak polovinu svých desek (na místech, která jsem již zmiňoval),
i když musím říct, že najít někdy nějakou dobrou skladbu mi dá velkou práci.
K dispozici máte na internetu milióny skladeb a narozdíl od kamenného obchodu
vám nikdo neporadí, co z toho je kvalitní a co stojí za to si koupit. Zatím
mi tedy chybí v internetových shopech nějaký ten osobnější přístup.
Internet hraje důležitou roli
i v propagaci skladeb z obou našich labelů Alternative Route a Sex on Wax.
V nejbližší době bych chtěl nahrávky z těchto vydavatelství prodávat nejenom
v klasických vinyl shopech, ale také on-line na síti ve formátu mp3. Momentálně
pouze přemýšlíme, jak internetový prodej technicky zabezpečit.
Jak myslíš, že se taneční
scéna bude dál vyvíjet? Čekají nás ještě další krachy nejrůznějších labelů
anebo se jednou dočkáme nějaké renesance?
Desyn: Nemyslím si, že by v
nejbližších měsících došlo k nějakým drastickým změnám, ale v horizontu
nějakých tří let se zřejmě dočkáme toho, že zpět do taneční scény bude
proudit spousta peněz z prodejů legálních mp3. Mnoho lidí, kteří opravdu
milují hudbu, raději zaplatí nějaký zanedbatelný poplatek, než aby si stahovali
všechno zadarmo ale nelegálně. Labely navíc budou moci nabídnout své skladby
mnohem většímu počtu lidí než dosud a nikdy už nenarazíte na ten nepříjemný
titulek "out of stock". Nyní jsou malá vydavatelství ráda, že prodají třeba
nějakých 2.000 vinylů, za pár let mohou ale prodávat třeba 10. - 20.000
mp3. Všechno teď prochází změnami, ale jednou se snad dočkáme toho, že
producenti a remixéři dostanou za kvalitně odvedenou práci slušné peníze.
Dnes to tak bohužel není a mnoho z nich nemá ani na zaplacení nájmu.
Děkujeme za rozhovor.
Petr Kopp /autor je redaktorem
www.spaceboss.net/
A pokud by jste si rádi poslechli,
jaké opravdu jsou sety tohoto excelentního DJe, na www.desynmasiello.com
je jich hned několik ke stažení.
|
|