26.05.04
PLANET SOUND 

18. - 19. června 2004 
  
Křižíkovy Pavilony B,C 
Výstaviště - Praha 7 

www.planetfestival.cz

Práce na přípravě festivalu PLANET SOUND jsou v plném proudu a dovolujeme si vás nyní upozornit, že výhodné ceny předprodeje končí dnem 31.5 (včetně). Jednodenní lístek na akci pořídíte do této doby za 290,- Kč (+servisní poplatek) a dvoudenní permanentku za pouhých 350,- Kč (+servisní poplatek) v sítích Ticketstream a Ticketpro. V síti Ticketstream čeká navíc na ty nejrychlejší jeden Red Bull zdarma. 

Členění celého areálu vám brzy představíme pomocí 3D vizualizací na stránkách www.planetfestival.cz, nicméně už nyní vám můžeme prozradit, že partnerem main stage se stal časopis TIMEIN (v červnovém čísle naleznete exkluzivně přesný časový lineup celého festivalu) a druhou stage zaštítí Radio1 (od 12.6 se těšte na vlnách rádia na Týden s Planet Sound).

BIO:

DERICK MAY
Derrick May se narodil v divokých 60tých letech v Detroitu ve státě Michigan. Nepokoje z roku 1968 byly fyzickým projevem frustrace obyvatel z rasové diskriminace a nerovnosti. Na druhé straně byla soulová hudba labelu Motown Records zvukovou kulisou této rozporuplné doby. V tomto prostředí se vyvinul Derrickův eklektický vkus pro hudbu, silně ovlivněný umělci jako jsou Kraftwerk, Gary Numan, David Bowie, Funkadelic či The B-52's.

Derrickův vztah k různorodé muzice vyústil v jeho djing již v osmnácti letech. Hrál v klubech jako Music Institute či Majestic a na příležitostních undergroundových parties. V roce 1985 se jeho tvrdá práce vyplatila a Derrick obdržel na vlnách  nejposlouchanějšího místního rádia WJLB svou první vlastní show s názvem Street Beat. V tomto pořadu pouštěl po boku svých dobrých kamarádů Kevina Saundersona a Juana Atkinse ranné house nahrávky. Také se zde zformoval label Detroit records, který vydával vizionářskou hudbu, kterou se zbytek světa brzy naučil pojmenovat. Ano, tady se zrodilo techno jako hudební styl.

V roce 1986 založil Derrick svůj první vlastní techno label s názvem Transmat Records, kde mohli umělci vydávat své hudební výtvory bez omezení major labelů. Singl "Nude Photo" z roku 1987 se stal prvním velkým hitem a oslovil zejména evropské publikum. "Chci dělat unikátní a originální muziku, nezávisle na tom, jak dlouho mi to potrvá, chci dělat taneční hudbu pro emocionální zážitek a pro taneční parket", říká sám Derrick a v roce 87 vydává singl "Strings of Life", který je jedním z jeho nejznámějších tracků a kterým ovlivnil celou historii taneční hudby. Tyto dvě skladby upevnili jeho pozici na scéně a umožnili mu skrze svůj label představit světu i další producenty, kteří jsou dodnes uznávanými legendami: Carl Craig, Kenny Larkin či Stacey Pullen.

Derrick v průběhu své dlouhé kariéry spolupracoval s takovými veličinami jako jsou Depeche Mode, remixoval například Nitzer Ebb či obdržel zlatou desku za deep houseové remixy pro projekt Inner City. Vedle toho je žádaným djem, hraje na šesti kontinentech a odehrál djské sety v téměř všech proslulých klubech světa.

Derrick nedávno znovu vydal své dvojCD "Innovator", které vyšlo v USA na jeho labelu Transmat. Toto album bylo původně vydáno pouze na značce Sony Japan v Asii. Tato deska je jakousi retrospektivou jeho kariéry. Jeho poslední track "To be or not to be" je soundtrackem pro hru "Ghost in the shell" na Sony Playstation a poslední projekt jeho labelu Transmat je kompilace s názvem "Time:Space", na které vydal věci novým zástupcům labelu jako jsou Tony Drake, Aril Brikha a Indio. Derrick se soustředí na multimediální explozi nového milénia. Derrrick sám říká: "Má vize je dělat hudbu na popředí, vždy se dál rozvíjet, ať už při produkování tanečních tracků nebo při dělání filmové hudby"

CALIBRE
Už Calibrovy první kousky, vydané na irském labelu Qaudrophonic v roce 1998, zapůsobily na často stojaté vody drum´n´bassu jako injekce. Jeho umění zkrášlit digitálně chladnou  krajinu tohoto stylu teplem a lidskostí vzbudil zájem velkého šéfa Fabia, který nelenil vydat na své značce Creative Source talentovanému nováčkovi rovnou dvojalbum. "Musique Concrete", jak se tohle veleúspěšné album jmenovalo, otevřelo vrátka jak samotnému Calibrovi, tak i novému, melodickému odvětví drum'n' bassu. 

Od té doby vydal Calibre pecky na mnoha labelech. Spřízněn je především s manchesterským Soul:R a jeho majiteli Marcusem Intalexem a St. Files (s nimiž dokonce vystupuje ve společném projektu MIST:I:CAL), neméně často se objevuje na značkách CIA, 31, Defunked, V a Critical. 

V roce 2003 Calibre konečně zakládá vlastní vydavatelství Signature, na kterém je prostor pro experimenty a hudbu podle striktně "calibrovských" měřítek. Portfolio labelu obsahuje jak jeho vlastní singly, tak nejrůznější spolupráce či remixy od spřízněných duší jako jsou Klute nebo Omni Trio. Za nedlouho se tu má objevit i  Calibrova house a downtempo produkce, kterou dosud vydával na americkému značce Palette Johna Tejady. A ať se vám to líbí nebo, přesně takovéhle mimožánrové kroky mají největší zásluhu na pozitivním vývoji současného drum'n' bassu. 

O Calibrovi se mluví jako o novém barde tzv. liquid funku. Jak mu sluší tahle funkce můžete zkontrolovat  na akci PLANET SOUND v sobotu 19. června přímo před vystoupením trojice Ed Rush&Optical&RymeTyme.