|
Ve festivalovém kolotoči
OAF 2003 došlo k dalším vylepšením, o kterých vás tímto rádi informujeme.
V areálu najdete Global Connection Area napojenou na Jazzy Chill Stage,
dále si můžete přečíst info o labelech Pork Recordings a Sumsonic. Novinkou
je spuštění festivalové soutěže na stránkách www.openairfield.cz,
kteréžto stránky se vyplatí pozorně sledovat, nechcete-li nic minout.
Jazzy Chill Stage:
Vzhledem k mezinárodnímu
obsazení Jazzy Chill stage - Pork DJs a Mixmaster Morris z Velké Británie,
Jazzanova DJs z Německa a Jaga Jazzist z Norska přibyla na OAF rozsáhlá
sekce Global Connection. V jejím rámci budou v podvečer probíhat workshopy:
hakisak, bubnování, bumerang
a bodypainting.
Dalším lákadlem jsou ochutnávky
exotických jídel a nápojů z Madagaskaru a Austrálie.
Navíc do line-upu přibyla
dvě krátká vystoupení - vokální seskupení TI-DI-TA-DE a perkusivně taneční
spolek Eternity.
Pork DJs
Poněkud záhadný label
s pověstí té nejvyšší kvality bude na OAF 2003 reprezentován trojicí Porky,
Mark Blissenden (Baby Mammoth) a Robert Ellerby (Bullitnuts).
Šéf prestižního downtempo
labelu Pork Records, který na podzim oslavil vydání 100. desky, David Brannand
aka Porky nemá rád publicitu. Věnuje se především hudební dramaturgii nezávislého
labelu, který provozuje s bratrem Markem. O Davidově nekomerčním smýšlení
svědčí třeba nápaditá řada kompilací Dub Plates From The Lamp, která je
sestavována z demosnímků z Davidovy poštovní schránky. (Objevil se na ní
třeba i náš ZKA4T). Jako DJ vystupuje Porky zejména v kultovním klubu Lamp,
který je platformou celé komunity okolo značky Pork. Jeho eklektické sety
zahrnují v podstatě celé spektrum downtempa s jediným cílem: obsáhnout
to nejkvalitnější, co žánr přináší.
Projekt Baby Mammoth
má společné kořeny například s u nás dobře známými DIY. Od vydání dlouhohrajícího
debutu 10.000 Years Beneath The Street se řadí mezi nejpracovitější a nejviditelnější
projekty labelu Pork. Na svém kontě již mají neuvěřitelných 8 alb.
Robert Ellerby a Murray
Clarke původně vydávali pod jménem Opik, po příchodu k Pork recordings
ale došlo přejmenování na Bullitnuts. Vzápětí také vychází debutové album
1st of the Day, které následují ještě další dva stříbrné kotoučky.
Progressive Zone:
Hlavními tahouny progresivní
oblasti budou Chris Gainer a Paul Rogers z jednoho z nedůležitějších britských
labelů tohoto stylu - Sumsonic:
Sumsonic - zvuk budoucnosti
Label Sumsonic založila
v listopadu 1999 parta kamarádů se studiem. Od té doby se řadí mezi nejvýraznější
a především nejstabilnější lodi na vodách hybridu deep/progressive/techhouse
- tedy v současnosti nejpopulárnější odnože rovných beatů. Přestože se
tento styl díky svojí popularitě momentálně vyrovnává s velkou nadprodukcí,
Sumsonic si v široké konkurenci těžko spletete. Takřka hmatatelná basová
linka, vzdušná trancy atmosféra zamlžená porcí dubu tažená silným beatem,
často za podpory nejrůznějších perkusí. Podívejte se do kufru svého oblíbeného
Dje. Modrá deska s dvěma bílými S určitě bude z jeho kufru vyčuhovat. Je
to totiž maximální obliba jak Djů tak clubberů, co dělá ze Sumsonicu horké
zboží.
Chris Gainer
O Djing se zajímá od
roku 1984 kdy ho okouzlil hip hop. Po památné britské acidové revoluci
se také Chris začal zajímat spíše o house music. Seriózněji se Djingu věnuje
od roku 96, kdy již sám měl zkušenosti s organizováním parties nejrůznějších
tanečních žánrů od drum'n'bassu přes garage až po house. Objebuje se na
line-upech předních britských klubů ale i festivalů jako Glastonbury, v
současné době se přesouvá z turné po USA na dálný východ. První singl vydal
v roce 1998.
Paul Rogers
Paul je postižen tanční
hudbou zhruba od roku 1989. Začal jako sběratel a hraní pro něj bylo jen
hobby. Obživou se mu stalo okolo roku 1994. Ve stejné době byl booking
agentem například Sashy, Johna Digweeda nebo Carla Coxe. Jeho talent se
brzy prodral na světlo boží a v roce 1996 už jel světové turné po boku
Danny Howelse. Jeho raketový nástup pokračoval a o rok později byl residentem
klubu Ministry Of Sound (v té době byl klub asi na vrcholu popularity).
První singl vydal také v roce 1997. Od té doby hledejte jeho práci pod
dalšími pseudonymy, nebo na domácím Sumsonicu. |
|