|
S radostí oznamujeme
potvrzení bookingu praotce francouzské elektronické scény Laurenta Garniera
jako headlinera letošního festivalu.
"Laurent je jedna z osobností
celosvětové taneční scény, na kterou se u nás několik let čeká. Pevně věříme
že tentokrát Laurent dorazí v plné síle. Já osobně se na to moc těším"
(Josef Sedloň)
Další jména v line-upu
OAF 2003 budou uveřejněna postupně v následujících dnech. Již nyní ale
můžeme s klidným svědomím potvrdit, Lighthouse nesází na vyčpělé mediální
hvězdy či marketingové finesy. Dramaturgie festivalu se ponese na úrovni
komunikace aktuálních a dovolujeme si tvrdit že i budoucích trendů, jak
je ostatně vepsáno i v názvu agentury.
Rádi bychom již dnes
upozornili na bonbónek v podobě vystoupení live actu seskupeného okolo
breakbeatového šamana Adam Freelanda. První koncert projektu Free*Land
se uskutečnil 5.3. tohoto roku, což pasuje jedinečnou 3D show projektu
na jednu z nejžhavějších novinek domácí festivalové sezóny.
Laurent Garnier
Narodil se v Paříži roku
1965 a odmalička vyrůstal
na hudbě. "Rodiče mě často brali do klubů - tepající hudba, světla - bylo
to okouzlující. Bylo krásné sledovat někoho kdo má tu moc, donutit lidi
k tanci." Ve dvanácti si Laurent pořídil první pár gramofonů. Během
roku už rozdával kamarádům kazety a hrál na školních parties. Ve čtrnácti
odehrál svou první sólo novoroční party v babiččině restauraci.
Poté co ho rodiče nutili
do serióznější práce, vystřídal několik zaměstnání, aby se odstěhoval do
Británie ve snaze vyhnout se vojenské službě. Tam v roce 1987 získal první
opravdovou práci. Jako první a jediný francouz se stal residentem legendární
manchesterské Haciendy. "Hrával jsem disco, hi-NRG, Village People, Taylor
Dayne, ..." směje se dnes "bylo to velmi otevřené". Pak ale udeřila house
music: "Tancoval jsem v Haciendě, když najdenou Mike Pickering zahrál "Love
Cant Turn Around od Fairley Jackmaster Funk. Pocítil jsem to jako obrovskou
ránu, šel okamžitě k Djovi a říkám: Co to kurva je? Nic takového
jsem předtím neslyšel." Jakmile se poté v Mancheeru objevili Derrick May,
Adonis, nebo Marshall Jefferson byl Garnier na místě, nahrával kazety z
rádia a následně se snažil sháněl desky s hudbou která ho tak oslovila.
Po boomu house se Laurent
vrátil zpět do Francie, kde si odkroutil svou povinnost vůči státu, ale
již tehdy hrál v pařížských gay a house klubech. Po dalších šesti měsících
v Haciendě projel Evropu během vrcholu vlny rave a založil v Paříži legendární
klub Wake Up, což ho definitivně vyneslo na vrchol scény.
Rok 1991 je také počátkem
Garnierovy producentské činnosti. Po sérii EPček na labelu FNAC vyvrcholily
jeho první pokusy singly Acid Aiffel (společně se Shazzem a Ludovicem Navarrem)
a Wake Up. Skokem do roku 1994 se konečně dostáváme k labelu F Communications.
Ten založil Garnier společně s Ericem Morandem. K F Communications dnes
snad není již co dodat, veškerá superlativa již byla řečena a jako postačující
charakteristika se jeví motto labelu: Electronic With No Limit.
Na F Comu také vyšel
Garnierův dlouhohrající debut s názvem A Shot In The Dark. "Nic z toho
co je na albu jsem nevymyslel," říká skromně "Prostě jsem dělal hudbu ve
kterou věřím a která se mi líbí už tolik let. Chtěl jsem vědět, jestli
to zvládnu. Se všemi předchozími deskami mi někdo pomáhal." Faktem je že
jeho cross over detroitského techna a chicagského house je dodnes jednou
z učebnic obou stylů. Zároveň výstřel do tmy udal charakteristický zvuk
a inovativní náboj pro další Garnierovy práce a pro F Communications vůbec.
Po vydání alba 30, které
pro změnu koketuje s ambientem a triphopem a je oproti debutu minimalističtější,
nastal další zlom v Garnierově kariéře. Rozhodl se zklidnit svůj hektický
život napůl v klubech a napůl na cestách a věnovat se více studiu a pilování
živého hraní. Jako live act se také objevil na několika prestižních evropských
akcích jako (Sonar, Borealis, T in The Park,...), čímž se dostáváme k jeho
zatím poslední práci - albu Unreasonable Behaviour z roku 2000. Na něm
je z dvou základních kamenů Garnierovy tvorby dominantní návrat k detroitské
škole. Alba s nezapomenutelným The Man With The Red Face se k dnešnímu
datu prodalo více než 250.000 kusů. V současné době Laurent údajně připravuje
4. album (pokud nepočítáme Early Works), o kterém ale bohužel ještě žádné
dataily k dispozici nejsou.
|
|