Timo Maas
je producentem a remixerem více než 85 produkcí včetně klasických nahrávek
typu Azzido Da Bass: "Dooms Night" a Orinoko: "Mama Konda" (umístění v
horní dvacítce amerických a britských klubových žebříčků). Timo se narodil
a vyrůstal v německém Hanoveru a s DJingem začal ve třinácti. Brzy se dostal
na program největších hanoverských komerčních klubů.
Průlom znamenalo rezidenství
v hamburském The Tunnel. Spolu s rezidentem Gary D vydali nahrávku "agresivního
trance" "Die Herdplatte", která okamžitě získala uznání v zahraničí.
Po úspěchu "Die Herdplatte" strávil
Timo nějaký čas v hudebních studiích Peppermint Jam, kde se naučil "všechno
od nahrávání až po distribuci". Nahrávka "Borg Destroyer" připravená s
rezidentními producenty Andym a Martinem pod přezdívkou Kinetic A.T.O.M.
prodala neuvěřitelných 8 000 kusů - bez jakékoli marketingové a tiskové
podpory nebo televizních kampaní.
"Mama Konda", která vyšla v roce
1997 pod hlavičkou "Orinoko", se stala nezbytnou součástí výbavy každého
DJ od Moralese k Sashovi a upevnila Timovu reputaci nejžhavějšího objevu.
Jak v USA, tak i v Británii se dostala do horní dvacítky klubových žebříčků.
Každé další nahrávky se od té
doby prodalo kolem 10 000 kusů, od "Vila Nova" po desky u labelu Bush jako
"Eclipse" a "Riding On A Storm". Timovy remixy se dočkaly nadšeného přijetí
na všech frontách, od mixů "Everytime" Lustralu (Hooj) a "Let The Freak"
Big Rona (48K/Perfecto) až po "Dooms Night" od Azzida Da Bass.
Timo nahrával nejen u Hope Recordings
a v současné době u labelu Perfecto, ale také u Hooj Choons, FFRR a Bush.
Jeho debutový singl pro Perfecto, "Der Schieber", vydaný v březnu 2000,
se nečekaně katapultoval do Top 50.
Na vydání nahrávky "UBIK" v září
roku 2000 Timo spolupracoval s Martinem Buttrichem, Andym Bolleshonem a
Martinem Bettinghausem. Podle Paula Oakenfolda je "UBIK" "nejlepší nahrávka,
se kterou Beck nikdy nepřišel".
"Music For The Maases", retrospektivní
antologie, která vyšla 25. září 2000, je názornou ukázkou Timovy technické
zručnosti a eklektického stylu - je to prakticky učebnice jeho osobitého
soundu, který on sám jednoduše charakterizoval jako "wet'n'hard". |